måndag 8 april 2013

En ny valp kan aldrig ersätta den som har gått bort, men......

Dvärgpudeln Fanta (Primapore Rosita Roxanne) har sjukdomen cushings och det har börjat sätta sig på musklerna nu, så vi kommer att ta bort henne snart. Fanta är dotterns favorit bland våra hundar, så det kommer att bli extra jobbigt för henne :-(

Dvärgpudeln Joy (Smartchoice Four Leaf Clovers) har fått juvertumörer. Hon har fått flera små "riskorn" på väldigt kort tid och vi tror att det har börjat sprida sig. Vi ska snart till veterinären igen. Jag vet ju hur detta kommer att sluta! Även Joy's ena kullsyster har fått elakartade juvertumörer. Så det känns inte alls roligt detta!

Toypudeln Mini (Livbo Miss-Mini-Me) börjar se dåligt, men är pigg annars. Hon är som en liten valp emellanåt, fast hon är en gammal käring.

Lagotto Romagnolon Bolla (Boopies Lockiga Bellona) är det inga fel på och tur är väl det i denna bedrövelse!

Jag håller på och tittar för fullt efter en ny familjemedlem, en liten Lagotto flicka kommer det att bli, bara jag hittar "min" uppfödare och valp. Känner att vi måste ha en valp snart, för att orka med det som komma skall.

Alla tänker vi olika när dagen kommer, då vi tvingas säga farväl för alltid till vår bästa vän hunden. En del väljer att vänta ett tag med att skaffa sig en ny valp, andra väljer aldrig mer. Sen finns det dem som skaffar sig en ny valp, så snart det bara går! Jag tillhör den senaste.

En ny valp kan aldrig ersätta den som har gått bort, men........ Ja, jag hoppas att ni förstår vad jag menar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar