måndag 22 april 2013

Kängurustyle :-)

I helgen fick Lira följa med på ett par långa skogspromenader. Eftersom hon är alldeles för liten för att gå/springa en längre sträcka själv, så fick hon ligga som en liten känguru. En väldigt kort sträcka för lite spring med de andra hundarna och kissning blev det för henne, sen var det "kängurustyle" som gällde igen :-)


I lördags var det lite kyligt i luften och det blåste en hel del, så då tog jag ett koppel och knytte runt höftbenen. Det var varmt och mysigt därinne i jackan, tyckte Lira.
 
I söndags var det lite bättre väder, så jag hade en annan jacka. Då tog jag ett lakan och knytte runt midjan. Det verkar som att hon gillar detta väldigt mycket!
 
Vi tog fler bilder också, men jag har inte tillgång till dem än. De kommer senare.
T.ex när hon fick träffa min mammas stora Hovawart tikar för första gången. Snacka om vilken liten tuffing hon är. Raka vägen fram till dem och pussades med svansen i topp. Så trygg och självsäker liten valp hon är! Hon väger inte ens en tiondel av vad en Hovawart väger, hon är ungefär lika stor som dess huvud :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar